• Bài giảng Tập huấn Tư vấn học đường: Chương 4 - Vai trò và trách nhiệm của cán bộ tư vấn tâm lý học đường

    Bài giảng Tập huấn Tư vấn học đường: Chương 4 - Vai trò và trách nhiệm của cán bộ tư vấn tâm lý học đường

    Bài giảng Tập huấn Tư vấn học đường: Chương 4 - Vai trò và trách nhiệm của cán bộ tư vấn tâm lý học đường được biên soạn nhằm giúp cho các bạn hiểu được vai trò và trách nhiệm của cán bộ tư vấn tâm lý học đường; một số yêu cầu cơ bản về đạo đức nghề nghiệp.

     20 p niem 17/01/2019 154 1

  • Bài giảng Tập huấn Tư vấn học đường: Chương 3 - Các rối loạn tâm lý và các vấn đề sức khỏe tâm thần thường gặp ở trẻ VTN (Phần 1)

    Bài giảng Tập huấn Tư vấn học đường: Chương 3 - Các rối loạn tâm lý và các vấn đề sức khỏe tâm thần thường gặp ở trẻ VTN (Phần 1)

    Bài giảng Tập huấn Tư vấn học đường: Chương 3 - Các rối loạn tâm lý và các vấn đề sức khỏe tâm thần thường gặp ở trẻ VTN nhằm giúp cho các bạn hiểu các rối loạn tâm lý và vấn đề sức khỏe tinh thần ở VTN bao gồm dấu hiệu, triệu chứng, tác hại của chúng, cách ứng xử hợp lý với từng loại VTN có những vấn đề SKTT; các nguyên tắc...

     22 p niem 17/01/2019 176 1

  • The effectiveness of task - based - language teaching in improving ielts reading skill

    The effectiveness of task - based - language teaching in improving ielts reading skill

    The present paper attempts to emphasise the mutual connection between testing and teaching in light of evaluating the effectiveness of task-oriented IELTS activities on the performances of IELTS trainees in their reading test. For this purpose, the learners in an IELTS preparation center in Hanoi were treated with IELTS reading materials under the adoption of task-based language teaching approach (TBLT) for three months.

     9 p niem 29/02/2020 40 0

  • Language attitudes of Vietnamese undergraduates towards English: An investigation at school of advanced studies of Ho Chi Minh city Open University

    Language attitudes of Vietnamese undergraduates towards English: An investigation at school of advanced studies of Ho Chi Minh city Open University

    The investigation reported in this paper is carried out with 444 undergraduates enrolled in the first semester of academic year 2014-2015, which seeks to examine language attitudes towards English language achievement and formation of ethnic identity of Vietnamese undergraduates at Ho Chi Minh City Open University (HCMCOU).

     17 p niem 29/02/2020 48 0

  • IELTS reading and some techniques to improve IELTS reading skills for students

    IELTS reading and some techniques to improve IELTS reading skills for students

    IELTS Reading is considered as a discerning skill and it is of the equal importance to listening, speaking and writing in obtaining the objectives of IELTS of band 6 or 6.5. Being teachers of English at a training institution, the authors recognize that students can make time-saving improvements in their reading command under their teachers’ insightful guidance.

     5 p niem 29/02/2020 48 0

  • The strategies to develop bilingual ability for Vietnamese

    The strategies to develop bilingual ability for Vietnamese

    The article is divided into 3 main parts, including difficulties in the four skills as speaking and listening for communication such as prosody and fluency; writing and reading. About the solutions for the difficulties mentioned above, to begin with, in prosody, solution focuses on the importance of combining phonological knowledge with rhythm, melody, English stress rules and syntax rules in teaching and learning English intonation affected...

     15 p niem 29/02/2020 35 0

  • Some English stress mistakes and solutions - A phonetic experimental Research on Vietnamese Students

    Some English stress mistakes and solutions - A phonetic experimental Research on Vietnamese Students

    The combination of phonological knowledge with rhythm and English stress rules is one of the solutions for English stress problems facing Vietnamese students. From the phonetic experiment, some types of stress mistakes made by Vietnamese students were discovered. The hypothesis is that the English Rhythmic patterns and English stress rules will help students to solve their stress problems. However, the English stress rules are so complicated....

     11 p niem 29/02/2020 50 0

  • Giáo trình Face2Face starter student's book: Phần 2

    Giáo trình Face2Face starter student's book: Phần 2

    Face2Face là giáo trình tiếng Anh có nhiều cấp độ thích hợp cho từng đối tượng học khác nhau. Face2Face Starter Student's Book là cuốn giáo trình học tiếng Anh giao tiếp cho người mới bắt đầu, không chỉ giao tiếp, giáo trình này còn rèn luyện tích hợp các kỹ năng cho người học. Nối tiếp phần 1, trong phần 2 này, giáo trình giới thiệu đến người học...

     70 p niem 21/12/2018 156 0

  • Giáo trình Face2Face starter student's book: Phần 1

    Giáo trình Face2Face starter student's book: Phần 1

    Face2Face là giáo trình tiếng Anh có nhiều cấp độ thích hợp cho từng đối tượng học khác nhau. Face2Face Starter Student's Book là cuốn giáo trình học tiếng Anh giao tiếp cho người mới bắt đầu, không chỉ giao tiếp, giáo trình này còn rèn luyện tích hợp các kỹ năng cho người học. Trong phần 1 này, giáo trình giới thiệu đến người học một số chủ đề...

     63 p niem 21/12/2018 211 0

  • Xu hướng dạy tiếng Anh đáp ứng nhu cầu giao tiếp nơi công sở trên thế giới: Một số khuyến nghị cho Việt Nam

    Xu hướng dạy tiếng Anh đáp ứng nhu cầu giao tiếp nơi công sở trên thế giới: Một số khuyến nghị cho Việt Nam

    Bài viết sẽ cung cấp thông tin từ các nghiên cứu gần đây nhất về xu hướng dạy tiếng Anh đáp ứng nhu cầu giao tiếp trong công việc trên thế giới, trình bày thực trạng dạy và học tiếng Anh ở Việt Nam, từ đó đưa ra các khuyến nghị cho các trường đại học ở Việt Nam nhằm nâng cao kỹ năng tiếng Anh giao tiếp nơi công sở cho sinh viên.

     6 p niem 29/02/2020 40 0

  • A study of teachers’ use of English in classrooms at Vietnam University of Commerce

    A study of teachers’ use of English in classrooms at Vietnam University of Commerce

    This paper focuses on the quantitative study of teachers’ use of English in the language school at the University of Commerce. The results show that lecture time of teachers dominates speaking time of students.

     6 p niem 29/02/2020 47 0

  • Bài giảng Tập huấn Tư vấn học đường: Chương 5 - Một số kỹ năng tham vấn cơ bản

    Bài giảng Tập huấn Tư vấn học đường: Chương 5 - Một số kỹ năng tham vấn cơ bản

    Bài giảng Tập huấn Tư vấn học đường: Chương 5 - Một số kỹ năng tham vấn cơ bản giúp cho các bạn hiểu về một số kỹ năng cơ bản kỹ năng chú tâm và quan sát; kỹ năng lắng nghe tích cực; kỹ năng đặt câu hỏi; thấu cảm và trung thực; thực hành được các kỹ năng.

     29 p niem 17/01/2019 187 0

Hướng dẫn khai thác thư viện số