• Bài giảng Tập huấn Tư vấn học đường: Chương 4 - Vai trò và trách nhiệm của cán bộ tư vấn tâm lý học đường

    Bài giảng Tập huấn Tư vấn học đường: Chương 4 - Vai trò và trách nhiệm của cán bộ tư vấn tâm lý học đường

    Bài giảng Tập huấn Tư vấn học đường: Chương 4 - Vai trò và trách nhiệm của cán bộ tư vấn tâm lý học đường được biên soạn nhằm giúp cho các bạn hiểu được vai trò và trách nhiệm của cán bộ tư vấn tâm lý học đường; một số yêu cầu cơ bản về đạo đức nghề nghiệp.

     20 p niem 17/01/2019 149 1

  • Bài giảng Tập huấn Tư vấn học đường: Chương 3 - Các rối loạn tâm lý và các vấn đề sức khỏe tâm thần thường gặp ở trẻ VTN (Phần 1)

    Bài giảng Tập huấn Tư vấn học đường: Chương 3 - Các rối loạn tâm lý và các vấn đề sức khỏe tâm thần thường gặp ở trẻ VTN (Phần 1)

    Bài giảng Tập huấn Tư vấn học đường: Chương 3 - Các rối loạn tâm lý và các vấn đề sức khỏe tâm thần thường gặp ở trẻ VTN nhằm giúp cho các bạn hiểu các rối loạn tâm lý và vấn đề sức khỏe tinh thần ở VTN bao gồm dấu hiệu, triệu chứng, tác hại của chúng, cách ứng xử hợp lý với từng loại VTN có những vấn đề SKTT; các nguyên tắc...

     22 p niem 17/01/2019 172 1

  • The strategies to develop bilingual ability for Vietnamese

    The strategies to develop bilingual ability for Vietnamese

    The article is divided into 3 main parts, including difficulties in the four skills as speaking and listening for communication such as prosody and fluency; writing and reading. About the solutions for the difficulties mentioned above, to begin with, in prosody, solution focuses on the importance of combining phonological knowledge with rhythm, melody, English stress rules and syntax rules in teaching and learning English intonation affected...

     15 p niem 29/02/2020 33 0

  • Ebook A way foundation course in English ahead - Pupil’s Book 2: Phần 1

    Ebook A way foundation course in English ahead - Pupil’s Book 2: Phần 1

    A way foundation course in English ahead - Pupil’s Book 2 được viết bởi tác giả Mary Bowen và Printha Ellis, phần 1 của tài liệu gồm các nội dung như: Good morning; this is my family; we like sweets; I like football; this is our school; he has an umbrella; I get up at 7 o’clock; what is her job; I’m in front of Tom, I can see you. Để nắm chắc chi tiết nội dung, mời các bạn cùng tham khảo phần...

     56 p niem 29/02/2020 109 0

  • Social Psychology - Chapter 2: Research methods

    Social Psychology - Chapter 2: Research methods

    Findings in social psychology are based on the scientific method. Scientific research describes a phenomenon (are people more aggressive when it is very hot outside?), makes predictions about it (will the rate of homicide increase during the summer?), and explains why it happens (why do people act more aggressively when it is hot?).

     51 p niem 22/07/2019 90 0

  • Primary English language teachers’ engagement in professional development

    Primary English language teachers’ engagement in professional development

    This paper outlines a project researching PELTers’ PD in a period of ongoing educational transformation, initiated by the National Foreign Languages Project. The authors highlight a ‘mixed methods’ research design with data collected from 68 surveys and five individual semi-structured interviews in a province in North Vietnam.

     12 p niem 22/07/2019 41 0

  • Eleventh graders’ actual use of English listening learning strategies at Duong Van Duong high school

    Eleventh graders’ actual use of English listening learning strategies at Duong Van Duong high school

    The present study is a mixed-methods research project in which both qualitative and quantitative data were collected through closed-ended questionnaire and semi-structured interview with the participation of 425 respondents and 20 interviewees.

     17 p niem 22/07/2019 11 0

  • Some English stress mistakes and solutions - A phonetic experimental Research on Vietnamese Students

    Some English stress mistakes and solutions - A phonetic experimental Research on Vietnamese Students

    The combination of phonological knowledge with rhythm and English stress rules is one of the solutions for English stress problems facing Vietnamese students. From the phonetic experiment, some types of stress mistakes made by Vietnamese students were discovered. The hypothesis is that the English Rhythmic patterns and English stress rules will help students to solve their stress problems. However, the English stress rules are so complicated....

     11 p niem 29/02/2020 46 0

  • Xu hướng dạy tiếng Anh đáp ứng nhu cầu giao tiếp nơi công sở trên thế giới: Một số khuyến nghị cho Việt Nam

    Xu hướng dạy tiếng Anh đáp ứng nhu cầu giao tiếp nơi công sở trên thế giới: Một số khuyến nghị cho Việt Nam

    Bài viết sẽ cung cấp thông tin từ các nghiên cứu gần đây nhất về xu hướng dạy tiếng Anh đáp ứng nhu cầu giao tiếp trong công việc trên thế giới, trình bày thực trạng dạy và học tiếng Anh ở Việt Nam, từ đó đưa ra các khuyến nghị cho các trường đại học ở Việt Nam nhằm nâng cao kỹ năng tiếng Anh giao tiếp nơi công sở cho sinh viên.

     6 p niem 29/02/2020 36 0

  • Using mind mapping as a transition from receptive to productive skills for second degree learners

    Using mind mapping as a transition from receptive to productive skills for second degree learners

    This article aims at suggesting various activities enclosed with explanations of how this useful utility can be applied for a smooth transition from receptive skills to productive skills while teaching English.

     19 p niem 22/07/2019 88 0

  • A study of teachers’ use of English in classrooms at Vietnam University of Commerce

    A study of teachers’ use of English in classrooms at Vietnam University of Commerce

    This paper focuses on the quantitative study of teachers’ use of English in the language school at the University of Commerce. The results show that lecture time of teachers dominates speaking time of students.

     6 p niem 29/02/2020 46 0

  • Giáo trình Face2face starter teacher's book: Phần 2

    Giáo trình Face2face starter teacher's book: Phần 2

    Face2face là giáo trình tiếng Anh có nhiều cấp độ thích hợp cho từng đối tượng học khác nhau. Face2face starter teacher's book là cuốn giáo trình dạy tiếng Anh giao tiếp cho người mới bắt đầu, không chỉ giao tiếp, giáo trình này còn rèn luyện tích hợp các kỹ năng cho người học và người dạy. Nối tiếp phần 1, trong phần 2 này, giáo trình giới thiệu cho...

     80 p niem 22/07/2019 101 0

Hướng dẫn khai thác thư viện số