• Bài giảng Tập huấn Tư vấn học đường: Chương 4 - Vai trò và trách nhiệm của cán bộ tư vấn tâm lý học đường

    Bài giảng Tập huấn Tư vấn học đường: Chương 4 - Vai trò và trách nhiệm của cán bộ tư vấn tâm lý học đường

    Bài giảng Tập huấn Tư vấn học đường: Chương 4 - Vai trò và trách nhiệm của cán bộ tư vấn tâm lý học đường được biên soạn nhằm giúp cho các bạn hiểu được vai trò và trách nhiệm của cán bộ tư vấn tâm lý học đường; một số yêu cầu cơ bản về đạo đức nghề nghiệp.

     20 p niem 17/01/2019 225 2

  • Bài giảng Tập huấn Tư vấn học đường: Chương 3 - Các rối loạn tâm lý và các vấn đề sức khỏe tâm thần thường gặp ở trẻ VTN (Phần 1)

    Bài giảng Tập huấn Tư vấn học đường: Chương 3 - Các rối loạn tâm lý và các vấn đề sức khỏe tâm thần thường gặp ở trẻ VTN (Phần 1)

    Bài giảng Tập huấn Tư vấn học đường: Chương 3 - Các rối loạn tâm lý và các vấn đề sức khỏe tâm thần thường gặp ở trẻ VTN nhằm giúp cho các bạn hiểu các rối loạn tâm lý và vấn đề sức khỏe tinh thần ở VTN bao gồm dấu hiệu, triệu chứng, tác hại của chúng, cách ứng xử hợp lý với từng loại VTN có những vấn đề SKTT; các nguyên tắc...

     22 p niem 17/01/2019 241 2

  • Exploring the intercultural communicative competence intergration in foreign teaching and learning

    Exploring the intercultural communicative competence intergration in foreign teaching and learning

    At present, English is officially taught to Vietnamese learners from grade three onwards. Previously, English language teaching and learning had long focused on putting in great efforts to develop the functions and uses of English. The fact is that despite being proficient in English, most Vietnamese students who graduate from a university are unable to communicate effectively in English with co-workers from different cultural backgrounds.

     8 p niem 29/02/2020 88 1

  • English teachers’ use of target language: A study in Song Cong primary schools

    English teachers’ use of target language: A study in Song Cong primary schools

    This article has examined the current situation of teachers’ use of target language in Binh Son 1, Binh Son 2 and Cai Dan primary schools in Song Cong City, Thai Nguyen Province, Vietnam. Moreover, the paper has pointed out the teachers’ difficulties in maximizing the target language use.

     8 p niem 29/02/2020 87 1

  • Using extensive reading to improve students’ reading ability

    Using extensive reading to improve students’ reading ability

    Reading is a source of learning and a source of enjoyment. Especially, in a second foreign language situation, a good reading ability is necessary for those studying English for academic and occupational purposes and many universities’curricula. Many previous studies showed that students devote large amounts of time to reading lessons in order to achieve such competence.

     6 p niem 29/02/2020 79 1

  • Giáo trình Face2face starter teacher's book: Phần 1

    Giáo trình Face2face starter teacher's book: Phần 1

    Face2face là giáo trình tiếng Anh có nhiều cấp độ thích hợp cho từng đối tượng học khác nhau. Face2face starter teacher's book là cuốn giáo trình dạy tiếng Anh giao tiếp cho người mới bắt đầu, không chỉ giao tiếp, giáo trình này còn rèn luyện tích hợp các kỹ năng cho người học và người dạy. Trong phần 1 này, giáo trình giới thiệu cho người dạy một...

     100 p niem 22/07/2019 190 1

  • A number of achievements in higher education of Vietnam over 30 years of renovation (1986-2016)

    A number of achievements in higher education of Vietnam over 30 years of renovation (1986-2016)

    This paper initially studies some attainments of the higher education system in Vietnam such as the renovation of higher education model, scale-up of education, mobilisation of investments of social strata for education, diversification of training forms and enhancement of international cooperation, thereby affirming meaningful contributions of the higher education system over 30 years since the renovation process of the country (1986-2016).

     15 p niem 27/10/2019 89 1

  • An investigation into vocabulary learning strategies employed by the second year non English major students at Thai Nguyen University of Agriculture and Forestry

    An investigation into vocabulary learning strategies employed by the second year non English major students at Thai Nguyen University of Agriculture and Forestry

    This study investigates on the most frequently used vocabulary learning strategies of the secondyear non-English major students at Thai Nguyen University of Agriculture and Forestry. The research method approach of the study was descriptive method and a questionnaire was used as the main data collection instrument.

     6 p niem 29/02/2020 99 1

  • Instructional model in teaching translation and interpretation: A case study

    Instructional model in teaching translation and interpretation: A case study

    Recently the teaching activities that correspond to the material used in the translation and interpretation classes at Ho Chi Minh City Open University (HCMC OU) haven’t satisfied the students’ needs and interests due to monotonous activities. The Faculty of Foreign Languages of HCMC OU is seeking for an innovation. The study aims to investigate if the new model applied to training students of this subject is effective.

     11 p niem 27/10/2019 91 1

  • A study on the use of English in students’ social forums on Facebook at Thai Nguyen University of education

    A study on the use of English in students’ social forums on Facebook at Thai Nguyen University of education

    Young people including students have developed their language use in social networking sites like Facebook in their own ways, among which the insert of English in their posts has become part of their communication and a quite new interesting fact. However, it seems that there have been not so many research working on this phenomenon.

     8 p niem 29/02/2020 135 1

  • A multi-agent cooperative reinforcement learning model using a hierarchy of consultants, tutors and workers

    A multi-agent cooperative reinforcement learning model using a hierarchy of consultants, tutors and workers

    This paper proposes an algorithm for cooperative policy construction for independent learners, named Q-learning with aggregation (QA-learning). The algorithm is based on a distributed hierarchical learning model and utilises three specialisations of agents: Workers, tutors and consultants.

     14 p niem 27/10/2019 101 1

  • Social Psychology - Chapter 2: Research methods

    Social Psychology - Chapter 2: Research methods

    Findings in social psychology are based on the scientific method. Scientific research describes a phenomenon (are people more aggressive when it is very hot outside?), makes predictions about it (will the rate of homicide increase during the summer?), and explains why it happens (why do people act more aggressively when it is hot?).

     51 p niem 22/07/2019 128 1

Hướng dẫn khai thác thư viện số