• Bài giảng Tập huấn Tư vấn học đường: Chương 4 - Vai trò và trách nhiệm của cán bộ tư vấn tâm lý học đường

    Bài giảng Tập huấn Tư vấn học đường: Chương 4 - Vai trò và trách nhiệm của cán bộ tư vấn tâm lý học đường

    Bài giảng Tập huấn Tư vấn học đường: Chương 4 - Vai trò và trách nhiệm của cán bộ tư vấn tâm lý học đường được biên soạn nhằm giúp cho các bạn hiểu được vai trò và trách nhiệm của cán bộ tư vấn tâm lý học đường; một số yêu cầu cơ bản về đạo đức nghề nghiệp.

     20 p niem 17/01/2019 253 2

  • Bài giảng Tập huấn Tư vấn học đường: Chương 3 - Các rối loạn tâm lý và các vấn đề sức khỏe tâm thần thường gặp ở trẻ VTN (Phần 1)

    Bài giảng Tập huấn Tư vấn học đường: Chương 3 - Các rối loạn tâm lý và các vấn đề sức khỏe tâm thần thường gặp ở trẻ VTN (Phần 1)

    Bài giảng Tập huấn Tư vấn học đường: Chương 3 - Các rối loạn tâm lý và các vấn đề sức khỏe tâm thần thường gặp ở trẻ VTN nhằm giúp cho các bạn hiểu các rối loạn tâm lý và vấn đề sức khỏe tinh thần ở VTN bao gồm dấu hiệu, triệu chứng, tác hại của chúng, cách ứng xử hợp lý với từng loại VTN có những vấn đề SKTT; các nguyên tắc...

     22 p niem 17/01/2019 273 2

  • The implementation of blended learning approach in higher education institutions – a solution to teaching English in large classes

    The implementation of blended learning approach in higher education institutions – a solution to teaching English in large classes

    This paper attempts to suggest a learning approach that is believed to solve the problem; the blended learning. This is not a new idea in language teaching literature. However, the combination between traditional face-to-face classroom and the application of Internet and communication technology might lessen the burden for the teachers because of the advantages of the learning approach. Students can develop selfregulated learning styles...

     6 p niem 29/02/2020 158 2

  • Xu hướng dạy tiếng Anh đáp ứng nhu cầu giao tiếp nơi công sở trên thế giới: Một số khuyến nghị cho Việt Nam

    Xu hướng dạy tiếng Anh đáp ứng nhu cầu giao tiếp nơi công sở trên thế giới: Một số khuyến nghị cho Việt Nam

    Bài viết sẽ cung cấp thông tin từ các nghiên cứu gần đây nhất về xu hướng dạy tiếng Anh đáp ứng nhu cầu giao tiếp trong công việc trên thế giới, trình bày thực trạng dạy và học tiếng Anh ở Việt Nam, từ đó đưa ra các khuyến nghị cho các trường đại học ở Việt Nam nhằm nâng cao kỹ năng tiếng Anh giao tiếp nơi công sở cho sinh viên.

     6 p niem 29/02/2020 104 2

  • Classroom management styles and teacher - student relationship congruency: Its influence on student learning outcomes

    Classroom management styles and teacher - student relationship congruency: Its influence on student learning outcomes

    This study investigated the congruency of the classroom management styles and teacher-student relationship as well as its influence on student learning outcomes. The classroom management styles are categorized as authoritarian, autocratic, democratic and laissez faire. The study employed the quantitative aspect which was the determination of the profile, classroom management styles, teacher-student relationship and the learning outcomes.

     6 p niem 29/02/2020 34 2

  • Social Psychology - Chapter 5: Social cognition

    Social Psychology - Chapter 5: Social cognition

    Social cognition is how people think about themselves and the social world, or more specifically, how people select, interpret, remember, and use information to make judgments and decisions.

     36 p niem 22/07/2019 139 1

  • Exploring the intercultural communicative competence intergration in foreign teaching and learning

    Exploring the intercultural communicative competence intergration in foreign teaching and learning

    At present, English is officially taught to Vietnamese learners from grade three onwards. Previously, English language teaching and learning had long focused on putting in great efforts to develop the functions and uses of English. The fact is that despite being proficient in English, most Vietnamese students who graduate from a university are unable to communicate effectively in English with co-workers from different cultural backgrounds.

     8 p niem 29/02/2020 111 1

  • Social Psychology - Chapter 4: Social perception

    Social Psychology - Chapter 4: Social perception

    Social perception is the study of how we form impressions of and make inferences about other people.

     33 p niem 22/07/2019 119 1

  • English teachers’ use of target language: A study in Song Cong primary schools

    English teachers’ use of target language: A study in Song Cong primary schools

    This article has examined the current situation of teachers’ use of target language in Binh Son 1, Binh Son 2 and Cai Dan primary schools in Song Cong City, Thai Nguyen Province, Vietnam. Moreover, the paper has pointed out the teachers’ difficulties in maximizing the target language use.

     8 p niem 29/02/2020 104 1

  • Social Psychology - Chapter 3: Self-perception & Self-presentation

    Social Psychology - Chapter 3: Self-perception & Self-presentation

    In modern terms, we refer to the known aspect of the self as the self-concept, which is the content of the self (our knowledge about who we are), and to the knower aspect as self-awareness, which is the act of thinking about ourselves.

     36 p niem 22/07/2019 140 1

  • Using extensive reading to improve students’ reading ability

    Using extensive reading to improve students’ reading ability

    Reading is a source of learning and a source of enjoyment. Especially, in a second foreign language situation, a good reading ability is necessary for those studying English for academic and occupational purposes and many universities’curricula. Many previous studies showed that students devote large amounts of time to reading lessons in order to achieve such competence.

     6 p niem 29/02/2020 89 1

  • Giáo trình Face2Face starter student's book: Phần 2

    Giáo trình Face2Face starter student's book: Phần 2

    Face2Face là giáo trình tiếng Anh có nhiều cấp độ thích hợp cho từng đối tượng học khác nhau. Face2Face Starter Student's Book là cuốn giáo trình học tiếng Anh giao tiếp cho người mới bắt đầu, không chỉ giao tiếp, giáo trình này còn rèn luyện tích hợp các kỹ năng cho người học. Nối tiếp phần 1, trong phần 2 này, giáo trình giới thiệu đến người học...

     70 p niem 21/12/2018 211 1

Hướng dẫn khai thác thư viện số