Tài liệu Thư viện số
Danh mục TaiLieu.VN
Kết quả 1-12 trong khoảng 13
Social Psychology - Chapter 2: Research methods
Findings in social psychology are based on the scientific method. Scientific research describes a phenomenon (are people more aggressive when it is very hot outside?), makes predictions about it (will the rate of homicide increase during the summer?), and explains why it happens (why do people act more aggressively when it is hot?).
51 p niem 22/07/2019 288 1
Social Psychology - Chapter 3: Self-perception & Self-presentation
In modern terms, we refer to the known aspect of the self as the self-concept, which is the content of the self (our knowledge about who we are), and to the knower aspect as self-awareness, which is the act of thinking about ourselves.
36 p niem 22/07/2019 270 1
Social Psychology - Chapter 4: Social perception
Social perception is the study of how we form impressions of and make inferences about other people.
33 p niem 22/07/2019 257 1
Social Psychology - Chapter 5: Social cognition
Social cognition is how people think about themselves and the social world, or more specifically, how people select, interpret, remember, and use information to make judgments and decisions.
36 p niem 22/07/2019 328 1
Social Psychology - Chapter 1: Intro to social psychology
The scientific study of the way in which people's thoughts, attitudes, feelings, and behaviors are influenced by the real or imagined presence of other people.
28 p niem 22/07/2019 268 1
Social Psychology - Chapter 6: Attitude formation & Change
People are not neutral observers of the world. They evaluate what they encounter and form attitudes – the positive and negative evaluations of people, objects, events, and ideas.
23 p niem 22/07/2019 248 1
Social Psychology - Chapter 7: Persuasion
Elaboration likelihood model (ELM): People focus on different aspects of a persuasive message as a function of their involvement in the message content. There are two distinct routes of persuasion.
12 p niem 22/07/2019 270 1
Bài giảng Tập huấn Tư vấn học đường: Chương 1 - Phát triển tâm lý ở trẻ vị thành niên
Mục tiêu của bài giảng Tập huấn Tư vấn học đường: Chương 1 - Phát triển tâm lý ở trẻ vị thành niên là nhằm giúp cho các bạn biết được các đặc điểm phát triển cơ bản của trẻ vị thành niên từ độ tuổi 10 đến 18 tuổi; các nhu cầu tâm lý xã hội cơ bản của trẻ vị thành niên, từ đó hiểu về các khó khăn tâm lý thường gặp của các em.
44 p niem 17/01/2019 830 1
Bài giảng Tập huấn Tư vấn học đường: Chương 2 - Con đường dẫn đến những ứng xử tiêu cực
Bài giảng Tập huấn Tư vấn học đường: Chương 2 - Con đường dẫn đến những ứng xử tiêu cực trình bày về mục đích của các hành vi tiêu cực bao gồm thu hút sự chú ý, thể hiện quyền lực, muốn trả đũa, thể hiện sự không thích hợp. Mời các bạn tham khảo bài giảng để hiểu rõ hơn về những nội dung này.
19 p niem 17/01/2019 420 1
Bài giảng Tập huấn Tư vấn học đường: Chương 3 - Các rối loạn tâm lý và các vấn đề sức khỏe tâm thần thường gặp ở trẻ VTN nhằm giúp cho các bạn hiểu các rối loạn tâm lý và vấn đề sức khỏe tinh thần ở VTN bao gồm dấu hiệu, triệu chứng, tác hại của chúng, cách ứng xử hợp lý với từng loại VTN có những vấn đề SKTT; các nguyên tắc...
22 p niem 17/01/2019 489 2
Bài giảng Tập huấn Tư vấn học đường: Chương 3 - Các rối loạn tâm lý và các vấn đề sức khỏe tâm thần thường gặp ở trẻ VTN (Phần 2) bao gồm những nội dung về các vấn đề hướng ngoại (tăng động giảm chú ý, gây hấn, chống đối, không tuân thủ, rối loạn hành vi,...).
25 p niem 17/01/2019 441 1
Bài giảng Tập huấn Tư vấn học đường: Chương 4 - Vai trò và trách nhiệm của cán bộ tư vấn tâm lý học đường được biên soạn nhằm giúp cho các bạn hiểu được vai trò và trách nhiệm của cán bộ tư vấn tâm lý học đường; một số yêu cầu cơ bản về đạo đức nghề nghiệp.
20 p niem 17/01/2019 467 2
Đăng nhập
Bộ sưu tập nổi bật