• Giáo trình Face2Face starter student's book: Phần 1

    Giáo trình Face2Face starter student's book: Phần 1

    Face2Face là giáo trình tiếng Anh có nhiều cấp độ thích hợp cho từng đối tượng học khác nhau. Face2Face Starter Student's Book là cuốn giáo trình học tiếng Anh giao tiếp cho người mới bắt đầu, không chỉ giao tiếp, giáo trình này còn rèn luyện tích hợp các kỹ năng cho người học. Trong phần 1 này, giáo trình giới thiệu đến người học một số chủ đề...

     63 p niem 21/12/2018 123 0

  • Giáo trình Face2Face starter student's book: Phần 2

    Giáo trình Face2Face starter student's book: Phần 2

    Face2Face là giáo trình tiếng Anh có nhiều cấp độ thích hợp cho từng đối tượng học khác nhau. Face2Face Starter Student's Book là cuốn giáo trình học tiếng Anh giao tiếp cho người mới bắt đầu, không chỉ giao tiếp, giáo trình này còn rèn luyện tích hợp các kỹ năng cho người học. Nối tiếp phần 1, trong phần 2 này, giáo trình giới thiệu đến người học...

     70 p niem 21/12/2018 101 0

  • Giáo trình Face2face starter teacher's book: Phần 1

    Giáo trình Face2face starter teacher's book: Phần 1

    Face2face là giáo trình tiếng Anh có nhiều cấp độ thích hợp cho từng đối tượng học khác nhau. Face2face starter teacher's book là cuốn giáo trình dạy tiếng Anh giao tiếp cho người mới bắt đầu, không chỉ giao tiếp, giáo trình này còn rèn luyện tích hợp các kỹ năng cho người học và người dạy. Trong phần 1 này, giáo trình giới thiệu cho người dạy một...

     100 p niem 22/07/2019 69 0

  • Giáo trình Face2face starter teacher's book: Phần 2

    Giáo trình Face2face starter teacher's book: Phần 2

    Face2face là giáo trình tiếng Anh có nhiều cấp độ thích hợp cho từng đối tượng học khác nhau. Face2face starter teacher's book là cuốn giáo trình dạy tiếng Anh giao tiếp cho người mới bắt đầu, không chỉ giao tiếp, giáo trình này còn rèn luyện tích hợp các kỹ năng cho người học và người dạy. Nối tiếp phần 1, trong phần 2 này, giáo trình giới thiệu cho...

     80 p niem 22/07/2019 54 0

  • Giáo trình Face2face pre-intermediate workbook: Phần 1

    Giáo trình Face2face pre-intermediate workbook: Phần 1

    Face2face là giáo trình tiếng Anh có nhiều cấp độ thích hợp cho từng đối tượng học khác nhau. Face2face pre-intermediate workbook là giáo trình học tiếng Anh của trình độ tiền trung cấp. Điều tuyệt vời khi học cuốn này là các bài tập đưa ra cực kỳ bổ ích và thú vị giúp các bạn không bị nhàm chán khi làm bài tập. Trong phần 1 này, giáo trình giới...

     45 p niem 22/07/2019 53 0

  • Giáo trình Face2face pre-intermediate workbook: Phần 2

    Giáo trình Face2face pre-intermediate workbook: Phần 2

    Face2face là giáo trình tiếng Anh có nhiều cấp độ thích hợp cho từng đối tượng học khác nhau. Face2face pre-intermediate workbook là giáo trình học tiếng Anh của trình độ tiền trung cấp. Điều tuyệt vời khi học cuốn này là các bài tập đưa ra cực kỳ bổ ích và thú vị giúp các bạn không bị nhàm chán khi làm bài tập. Trong phần 2 này, giáo trình giới...

     55 p niem 22/07/2019 49 0

  • Using mind mapping as a transition from receptive to productive skills for second degree learners

    Using mind mapping as a transition from receptive to productive skills for second degree learners

    This article aims at suggesting various activities enclosed with explanations of how this useful utility can be applied for a smooth transition from receptive skills to productive skills while teaching English.

     19 p niem 22/07/2019 32 0

  • Motivations and barriers of Vietnamese students towards distance education

    Motivations and barriers of Vietnamese students towards distance education

    This paper aims to investigate the motivations and barriers of Vietnamese students towards the distance education. Quantitative strategy was exploited to conduct this research. The sample of 250 students who following the distance education programs in Ho Chi Minh City was selected. The results show that four motivation factors and six barrier factors were found.

     13 p niem 27/10/2019 24 0

  • A number of achievements in higher education of Vietnam over 30 years of renovation (1986-2016)

    A number of achievements in higher education of Vietnam over 30 years of renovation (1986-2016)

    This paper initially studies some attainments of the higher education system in Vietnam such as the renovation of higher education model, scale-up of education, mobilisation of investments of social strata for education, diversification of training forms and enhancement of international cooperation, thereby affirming meaningful contributions of the higher education system over 30 years since the renovation process of the country (1986-2016).

     15 p niem 27/10/2019 21 0

  • A multi-agent cooperative reinforcement learning model using a hierarchy of consultants, tutors and workers

    A multi-agent cooperative reinforcement learning model using a hierarchy of consultants, tutors and workers

    This paper proposes an algorithm for cooperative policy construction for independent learners, named Q-learning with aggregation (QA-learning). The algorithm is based on a distributed hierarchical learning model and utilises three specialisations of agents: Workers, tutors and consultants.

     14 p niem 27/10/2019 19 0

  • Instructional model in teaching translation and interpretation: A case study

    Instructional model in teaching translation and interpretation: A case study

    Recently the teaching activities that correspond to the material used in the translation and interpretation classes at Ho Chi Minh City Open University (HCMC OU) haven’t satisfied the students’ needs and interests due to monotonous activities. The Faculty of Foreign Languages of HCMC OU is seeking for an innovation. The study aims to investigate if the new model applied to training students of this subject is effective.

     11 p niem 27/10/2019 18 0

  • Student - teachers’ self - assessment of their autonomy

    Student - teachers’ self - assessment of their autonomy

    The pilot study presented aims at investigating how student- teachers self-assessed the influence of the portfolio on their autonomy. About 120 student-teachers participated in the portfolio, but only 94 took part in self-assessing their autonomy at the end of the testing and assessment approaches/methods course.

     13 p niem 27/10/2019 18 0

Hướng dẫn khai thác thư viện số